fredag 23. oktober 2009

Test: knytebukse og drømmer om en svunnen tid

Så dumt at en ikke kan huske hvor deilig det må ha vært å gå i lignende bukser.

Inspirert av andre sybloggere, aner ikke hvem som tenkte på disse gamle minnene først, men Kokalal har laget noen flotte "retrobrallor", så hadde jeg lyst til å prøve å lage et mønster til slike bukser. Jeg kikka i Gynther og lurte på om jeg kunne finne hjelp der.

Så tok jeg det mønsteret jeg tidligere lagde retro-selebukse med bustyvel av. Det prøvde jeg å gjøre enda litt smalere i kroppen og videre i beina - ville ha skikkelig sleng. Om ikke annet så fikk jeg iallfall til det. Kanskje kunne den sitte enda litt mer tett, og stroppene kunne vært kortere. Men til å være første forsøk er jeg rimelig fornøyd.

Artig, litt vanskelig og tidkrevende og lage kantene med vanlig symaskin og tvillingnål som ikke alltid er like samarbeidvillig. Kunne ønske meg en sånn Cover maskin som jeg ser mange andre bruker. Men det virker litt for ambisiøst for meg, men det tenkte jeg jo også før jeg kjøpte overlocken - og det er jo en drøm å sy med.

Første forsøk havner i skuffen til mitt kjære minstegull, så får vi se om det kan bli noe videreutviklet seinere. Størstegullet ønsket seg en med blått fly.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.