torsdag 8. juli 2010

Fjorårets kjole med ny "ballongshorts" i Parc A.Citroën.

Kjolen fra ifjor er en anelse kort i år, men fin med tights. Tights er nå heilt utelukket på grunn av varmen, og jeg ønsket et alternativ.
Jeg tegnet et/flere buksemønster fra Gynther i størrelse 5 år og satte ribb i beina og livet og fikk en ganske passe posete shorts. Noen små justeringer må jeg nok gjøre for å bli heilt fornøyd. Før fikk jeg alltid for langt liv for ribb og nå fikk jeg litt snaut for å lage løpegang og strikk. Men brun ribb i livet og beina gir jo en grei ramme.


Nå har også mor og datter matchende shortser:

 



                                                

                                        

Endel av bildene er tatt i Parc André-Citroën, som dere ser et fint sted å være når det er varmt.
 



Stoff; vintage dynetrekk kjøpt på Fretex og brun ribb fra Stoff & Stil.

Mønster; et utgangspunkt i en av buksene til Gynther i str. 5år

Størrelse; buksemønster 5 år blir her "ballongshorts" str 3-4 år.

3 kommentarer:

  1. Nydeli retro-sett! Og en park med masse små fontener ser fantastisk ut!

    SvarSlett
  2. Herlige plagg du har sydd!! og god ferie videre:)

    SvarSlett
  3. Kule klær! Kos dere i varmen!

    SvarSlett

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.